Hoogste tijd voor brede vorming

Hoogste tijd voor ‘brede vorming’         

handen en voeten aan subjectivering en socialisatie

Het mbo is goed in ‘kwalificeren’. We scholen onze studenten in vak-kundigheid en taal- en rekenvaardigheid.  De opdracht voor scholen omvat meer dan enkel kwalificeren. Het thema Levenskunst biedt goede aanknopingspunten om na te denken over de vraag wat we meer doen dan en hoe we dat doen. Aansluitend bij Gert Biesta: hoe geven we handen en voeten aan de onderwijsopdracht op het gebied van socialisatie en subjectivering?
Er zijn onderhand legio ideeën over de opdracht van scholen op het gebied van socialisatie en subjectivering en we zijn het min of meer eens over het belang daarvan. Dan rijst de vraag hoe we dat doen. Gaat dat via het curriculum of is het een kwestie van kansen zien en ze dan pakken? Moet elke werker in het onderwijs een extra gevoeligheid of een hogere alertheid ontwikkelen of is het een extra aspect dat sommige mensen kunnen bieden aan studenten?
Docenten, tweedelijnsbegeleiders en directeuren hebben allemaal te maken met de vraag hoe zij bijdragen aan de socialisatie en subjectivering van hun studenten. Deze morgen/middag van halen en brengen is bedoeld voor mensen die meer werk willen maken van ‘subjectiverend en socialiserend onderwijs’.

Waar:              Pop-up Innovatiehuis in Steenwijk

Wanneer:        donderdag 28 september 2017, 9.00 -12.00 (optie lunch om 12.00 uur)

Voor wie:       Docenten, tweedelijnsbegeleiders, teamleiders, managers en directeuren die in gesprek willen over de vraag hoe zij bijdragen aan socialisatie en subjectivering van hun studenten. 

Door wie:       Nieke Jansen ROC Landstede 

Kosten:    45 exclusief lunch 60 inclusief lunch

Inschrijven:     stuur een mail naar AnnemarieHoevenaars@cviweb.nl



Geen opmerkingen:

Een reactie posten